Nieuwsbrief

10 bekende en onbekende Vlamingen personaliseren hun WC-bril

Centraal in de campagne ‘Door de bril van’ staat de reizende tentoonstelling over dikkedarmkanker.
 
Tien bekende Vlamingen personaliseerden hiervoor een wc-bril. Met een eigen verhaal willen ze mensen overtuigen om deel te nemen aan het bevolkingsonderzoek. Elke wc-bril geeft meer uitleg over dikkedarmkanker, gebasseerd op de lessen van gastro-enteroloog Dr. Colemont.
 
En dat is nodig want van een vroeg opgespoorde dikkedarmkanker kan je in 95% van de gevallen genezen. In Vlaanderen kunnen mannen en vrouwen van 56 tem 74 jaar gratis deelnemen aan het bevolkingsonderzoek naar dikkedarmkanker. 
 
Eind februari wordt de tentoonstelling officieel gelanceerd in de Ghelamco Arena in Gent. Nadien reizen de wc-brillen verder rond in Vlaanderen. 
 
 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen