Nieuwsbrief

Eerste editie Tournée Minérale smaakt naar meer

Tournée Minérale, de campagne van VAD en de Stichting tegen Kanker, maakt mensen bewust van hun alcoholconsumptie en de link tussen alcohol en darmkanker. 
De uitdaging? 1 maand lang geen alcohol drinken. 
 
De eerste editie van Tournée Minérale in februari kon rekenen op veel succes: 122 460 Belgen lieten tijdens februari alcohol links liggen en gingen voluit voor een alcoholvrij alternatief zoals een mocktail, smoothie of fruitwater. Hiermee hebben de deelnemers € 235 313 ingezameld voor het onderzoek naar kanker van de Stichting tegen Kanker.
Het team van Logo Gezond+ zette ook extra in op andere gezondheidsbevorderende initiatieven zoals bewegingskwartiertjes en dagelijkse verse soep.
 
Wat de link tussen alcohol en darmkanker betreft, vermeldt de Stichting tegen Kanker: “Een groot deel van de bevolking weet niet dat alcohol kanker kan veroorzaken. Alcohol kan nochtans het risico op verschillende kankers doen toenemen: mond- en keelholte; strottenhoofd, slokdarm, lever, maag, borst (bij vrouwen)  en dikke darm en endeldarm. Enkel overgewicht en tabak doen het ‘beter’ en veroorzaken nog meer types kanker (meer dan tien).Wereldwijd vertegenwoordigen alcohol gerelateerde kankers per jaar 5% van de nieuwe gevallen van kanker en 4,5% van alle overlijdens aan kanker per jaar over de hele wereld.” (www.kanker.be

 

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen