Nieuwsbrief

“No steps, no glory”

11 bedrijven gaan de strijd aan tijdens hun deelname aan de eerste 10.000-stappenclash voor bedrijven. 'No steps, no glory' is een gloednieuwe Vlaamse competitie onder het beter gekende project 10.000 stappen. 
6 maart, D-day! 1.269 werknemers schreven zich in voor de eerste stappenclash voor bedrijven. Werknemers en werkgevers zullen er alles aan doen om gemiddeld het hoogst aantal stappen te zetten. Coach Bruce moet alles in goede banen leiden en motiveert deelnemers om meer te bewegen tijdens, voor en na het werk. Het winnende bedrijf mag de wisselbeker in ontvangst nemen en wordt bekroond tot “meest actieve werkplek van Vlaanderen’.  
 
Deze bedrijven investeren op een eenvoudige en ludieke manier in de gezondheid van hun werknemers. “Bij Campine zijn we een ongezonde levensstijl steeds een stapje of 10.000 voor”, aldus Ann Van Gisbergen. “Ook bij UNIZO gaan we sportief aan de slag met 10.000 stappen per dag.”, vertelt Sarah Jans van UNIZO Limburg. Beweging zorgt voor gezondheidswinst en het resulteert op termijn in minder ziekteverzuim, meer werkefficiëntie, meer productiviteit, stressreductie en nog veel meer. 
 
Deelname aan ‘No steps, no glory’ is een kleine investering voor het bedrijf met als resultaat een wetenschappelijk onderbouwde gezondheidsactie die werkt. Prof. Lieven Annemans (Ugent) berekende dat elke euro die in 10.000 stappen geïnvesteerd wordt, zichzelf 2 tot 20 keer terugverdient op termijn.
 
Marleen Jacobs, HR & Quality Manager van Autogrill België is overtuigd: "We zijn een ‘people-on-the-move’-bedrijf voor onze klanten maar ook voor onze medewerkers. Dynamisch zijn hoort bij ons vak. Deze stappenclash past helemaal in dat plaatje." Peter Vander Eeckt, Medisch Directeur bij Boehringer Ingelheim volgt dit volledig: “Het welzijn van onze medewerkers is onze hoogste prioriteit. Onze deelname sluit perfect aan bij de verschillende acties ondernomen in ons bedrijf om de dagelijkse gezondheid van onze medewerkers te behouden.” Ook voor Buro International (ZitSta Meubelen) kwam de campagne als geroepen. “We gaan voor wat we staan, want gezond werken start hier”, verklaart Sylvie Naessens. 
 
Samen sterk voor meer beweging op het werk
 
‘No steps, no glory’ is een pilootproject dat ondersteund wordt door 3 Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op het Werk (Mensura, Provikmo en Idewe), het Vlaams Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (VIGeZ vzw) en de Vlaamse Logo’s (Lokaal Gezondheidsoverleg vzw).  
 
Deelnemende bedrijven
Buro International NV, Technicolor Delivery Technologies Belgium, Campine NV, SEPIA, Boehringer Ingelheim, TRIUM Clinical Consulting, Norgine, Heraeus Electro-Nite, Unizo Limburg, Woonboulevard, Autogrill België NV.

Contact
0473/68.35.19
 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen