← Vorige
'... ♥ Borsten'
Met het concept ‘…♥ borsten’ wordt het bevolkingsonderzoek naar borstkanker op een positieve manier in de kijker gesteld. Een infosessie is interessant en noodzakelijk maar je kan er ook een roze positieve twist aan geven. Mooie voorbeelden zijn ‘Ladies@themovies’ en Roze Zumba.
Wie kan met het concept aan de slag?
Lokale besturen, Seniorenverenigingen of organisaties die de doelgroepen van de bevolkingsonderzoeken bereiken
Voorwaarden ‘…♥ borsten’:
- Informatie + entertainment
- Stijlvol
- Positieve benadering
- Partners
Voorbeelden:
'Wij ♥ Borsten':
In oktober 2014 zetten 10 gemeenten borstkankeropsporing samen in de kijker tijdens de campagne ‘Wij ♥ borsten’. Een geslaagd huwelijk tussen profit en non-profit dat resulteerde in meer dan 40 acties in de maand oktober met een hoge aanwezigheid, een opvallende ronde affiche, media-aandacht en een enthousiast netwerk. |
![]() |
'Kruishoutem ♥ Borsten':
Op 16 mei 2013 organiseerde de gemeente Kruishoutem ‘Kruishoutem ♥ borsten’. De Ladies Night bestond uit toelichting over het borstkankerkonderzoek gevolgd door de film ‘Mademoiselle Coco Chanel’. Nadien kregen de aanwezigen nog een glaasje aangeboden. |
![]() |
'Buffalo’s ♥ borsten': KAA Gent zet zijn engagement naar de strijd tegen borstkanker en het nut van vroegtijdig opsporen kracht bij met het label “Buffalo’s ♥ borsten”. Via een stadionactie riepen ze vrouwen op mee te doen aan het Vlaams Bevolkingsonderzoek naar borstkanker. In het stadion stonden verschillende infostanden, supporters kregen speciale vlaggetjes, spelers droegen gelegenheids T-shirts. |
![]() |